1933V roce 1933 založil Theodor Klaas, otec dnešního majitele firmy Ludgera Klaase, svou stavební společnost ve vestfálském městě Werne. Stavěl především velké budovy, jako jsou školy a kostely. |
|
1947Ze zkušeností získaných během řady let těžké fyzické práce na stavbách se zrodila myšlenka šikmého výtahu. Theodor Klaas následně nechal ve Werne vyrobit šikmý výtah z U-profilů, s kapacitou 150 litrů. |
|
19541. ledna 1954 založil Theodor Klaas svou továrnu na stavební stroje a vyvíjí svůj první stavební dopravník - vlastní šikmý výtah. Ten byl již v dubnu s velkým úspěchem představen na strojírenském veletrhu v Hannoveru. |
|
1962Trvale rostoucí prodej šikmých výtahů již nestačí výrobní závod ve Werne uspokojovat. V 17 km vzdáleném městečku Ascheberg je proto postavena nová továrna a sídlo společnosti. |
|
1969Ludger Klaas se vyučil elektrikářem a přidal se k otci do jeho firmy na stavební stroje. Kvůli odborné maturitě a vojenské službě mu ale na ni zbývalo jen málo času. Naplno se jí mohl věnovat až od roku 1973. |
|
1972Začátkem 70. let byl zkonstruován první šikmý výtah z hliníku s výsuvnou délkou 20 m. Tento stavební žebříkový dopravník byl představen širokému publiku na mnoha řemeslných výstavách a veletrzích. |
|
1975S cílem uspokojit rostoucí poptávky na hliníkové stavební dopravníky Klaas, se rozšiřuje výrobní plocha závodu v Aschebergu. |
|
1978Klaas vyvíjí svůj první hydraulický šikmý výtah s výsuvnou délkou 34 metrů, se kterým se velmi výrazně prosazuje na trhu. |
|
1980Novinka „Ziegelboy“ vyvinutá firmou Klaas přinesla na střechy opravdovou revoluci. Příslušenství vyrobené kompletně z hliníku znamená pro pokrývače méně namáhavého házení střešních tašek - šetří tedy nejen čas, ale i personál. |
|
1990Začátkem 90. let začal Ludger Klaas vyvíjet hliníkový jeřáb. Jeho myšlenka byla - rychlá a efektivní přeprava těžkých břemen na staveništi a řízení jeřábu s německým řidičským oprávněním 3. třídy. |
|
1993V tomto roce byl vyroben první mobilní hliníkový jeřáb, který znamená začátek nové éry v historii společnosti Klaas. Model, postavený na 7,5tunovém nákladním automobilu, má nosnost 500 kg. Jde o první autojeřáb Klaas. |
|
1994Hliníkový mobilní jeřáb, který byl představen před pouhým rokem, způsobil průlom na trhu. Objednávky překračovali výrobní možnosti firmy a bylo potřeba expandovat. Vzhledem k tomu, že na stávajícím pozemku již nebyl prostor pro rozšíření, byla výroba hliníkových jeřábů přemístěna na protější stranu ulice Raiffeisenstrasse. Byla založena společnost Klaas Alu-Kranbau GmbH – Hliníkové jeřáby Klaas. |
|
1999Kromě haly na výrobu jeřábů byla postavena i montovací a dokončovací hala pro stavební dopravníky, šikmé výtahy. Ty jsou zde neustále vyvíjeny podle přání a potřeb zákazníků pro stále větší pohodlí, bezpečnost i spolehlivost. |
|
2000Společnost Iveco Magirus hledá partnera pro vývoj nové výškové techniky, záchranné a hasicí jednotky, pro hasičské vozy. Díky mnohaletým zkušenostem s konstrukcí hliníkových ramen je firma Klaas jasnou volbou. To je první krok do nového odvětví – hasičská technika. V areálu firmy v Aschebergu je postavena cvičná věž pro hasiče. |
|
2003Po třech letech vývoje a konstrukce je vyvezen do Číny první hasičský vůz Mulitstar (tehdy ještě pod názvem Ocotpus). Toto celosvětově unikátní kombinované vozidlo lze použít jak pro hašení, tak pro záchranu osob. |
|
2004Prodej jeřábů je na vzestupu výrobní prostory v Aschebergu opouští mobilní jeřáb Klaas s pořadovým číslem 1000. Vzhledem k vysoké poptávce po výrobcích Klaas v nových spolkových zemích se v roce 2004 otevírá pobočka ve městě Gera. Děje se něco také v areálu společnosti v Aschebergu - rozšiřuje se stávající sklad vozidel a byl vybudován samostatný externí sklad příslušenství. |
|
2005Klaas vyvíjí nový hliníkový profil ramene na základě TS kolejnic. V důsledku toho může být dále snížena hmotnost ramene (výložnéku), ale zvyšuje se jeho stabilita a pevnost. Založení společnosti Klaas Service- und Vertriebs GmbH, výkonným ředitelem se stává Georg Küter. |
|
2007V Aschebergu je vybudována nová servisní hala pro opravy a údržbu. TS profil ramene se v praxi velmi osvědčil a nyní se používá také pro přívěsné jeřáby. |
|
20085. dubna slaví firma Klaas 75 let své existence se stávajícími 115 zaměstnanci. |
|
2009Klaas rozšiřuje síť servisních center a otevírá pobočku v Tübingenu a Wittenbergu. |
|
2010Začátkem roku je prodán jeřáb Klaas s pořadovým číslem 2000. Pro zákazníky ze severního Německa byla v Hamburku otevřena další pobočka zajišťující servis a pronájem jeřábů a další techniky. Veřejnosti je představen nový výrobek z oblasti hasící technika - multifunkční záchranné vozidlo Klaas AluFiver. |
|
2011Vedení společnosti Klaas se rozhodlo postavit výrobní halu o rozloze 3000 m², další posílení výrobní kapacity Aschebergu. |
|
2013Rok nabitý událostmi: Společnost Klaas slaví 80 let od založení, vyrobení 3 000. jeřábu a také 20. výročí vyrobení prvního hliníkového jeřábu. V Mnichově se také otevírá servisní centrum a půjčovna jeřábů a techniky Klaas. Kromě toho se pobočka v Tübingen stěhuje do nové servisní haly. Používá se inovativní proces svařování - od nynějška se hliníkové výložníky vyrábějí svařováním třením, které dodává ramenům ještě větší pevnost a stabilitu. Ve spolupráci s rakouskou firmou Empl se vyvíjí průmyslový hasičský vůz s teleskopickým kloubovým ramenem a vodním dělem. |
|
2014Na podzim je otevřena sedmá servisní pobočka s půjčovnou zdvihací techniky Klaas v Bad Nenndorfu u Hannoveru. |
|
2015Jako osmá je otevřena servisní pobočka u Norimberka. Klaas dodává na trh další produkt: Na trh je uvedena vysokozdvižná pracovní plošina Theo25 s pracovní výškou 25 m. |
|
2016V květnu je dokončena nová kancelářská budova pro servis a distribuci. Pět vozidel Klaas AluFiver je vyrobeno a dodáno do vietnamské Hanoje. Téměř současně jsou na trh uvedeny čtyři nové modely autojeřábů - tři z nich s hydraulicky teleskopickým sklopným výložníkem hrotem. S novými modely přichází pozměněné, dobře zapamatovatelné označování pro jeřáby Klaas. |
|
2017Je postaven první jeřáb Klaas s hybridním pohonem - K27-32 RH. Lze jej pohánět buď elektromotorem nebo spalovacím motorem vozidla. Na trh přicházejí další dvě nová zařízení: pracovní plošina Theo20 s pracovní výškou 20m a mobilní jeřáb K850 RS – autojeřáb Klaas s výškou háku téměř 37 metrů. Investice do lokality v Aschebergu - staví se nový sklad. Budova vysoká 24,5 m umožňuje uskladnit až 180 tun hliníku - materiál pro přibližně 50 jeřábů. V oblasti Kirchheimbolanden je získáno 3 300 m2 pozemku. Zde má vzniknout nové zastoupení Klaas pro oblast Rýn-Mohan / Rýn-Neckar |
|
2018Na veletrhu Dach + Holz v Kolíně nad Rýnem je představeno několik nově vyvíjených výrobků: hybridní jeřáb, dvojitý teleskopický sklápěcí výložník a prototyp přívěsného jeřábu s hydraulicky výsuvným sklápěcím výložníkem. 1. října se otevírá nová pobočka Rhein-Main / Rhein-Neckar v Kirchheimbolandenu. V oblasti u Aschebergu je zakoupen pozemek o rozloze 12 700 m² a zahájena výstavba nové servisní haly. Po dokončení stavby zde budou umístěny prostory opravy, údržby a pronájmu jeřábů a zdvihací techniky Klaas. Zaměstnáno je 25 nových kolegů a 6 učňů. Tři společnosti Klaas zaměstnávají na konci roku 278 lidí. |