1933

V roce 1933 založil Theodor Klaas, otec dnešního majitele firmy Ludgera Klaase, svou stavební společnost ve vestfálském městě Werne. Stavěl především velké budovy, jako jsou školy a kostely.

1947

Ze zkušeností získaných během řady let těžké fyzické práce na stavbách se zrodila myšlenka šikmého výtahu. Theodor Klaas následně nechal ve Werne vyrobit šikmý výtah z U-profilů, s kapacitou 150 litrů.

1954

1. ledna 1954 založil Theodor Klaas svou továrnu na stavební stroje a vyvíjí svůj první stavební dopravník - vlastní šikmý výtah. Ten byl již v dubnu s velkým úspěchem představen na strojírenském veletrhu v Hannoveru.

1962

Trvale rostoucí prodej šikmých výtahů již nestačí výrobní závod ve Werne uspokojovat. V 17 km vzdáleném městečku Ascheberg je proto postavena nová továrna a sídlo společnosti.

1969

Ludger Klaas se vyučil elektrikářem a přidal se k otci do jeho firmy na stavební stroje. Kvůli odborné maturitě a vojenské službě mu ale na ni zbývalo jen málo času. Naplno se jí mohl věnovat až od roku 1973.

1972

Začátkem 70. let byl zkonstruován první šikmý výtah z hliníku s výsuvnou délkou 20 m. Tento stavební žebříkový dopravník byl představen širokému publiku na mnoha řemeslných výstavách a veletrzích.

1975

S cílem uspokojit rostoucí poptávky na hliníkové stavební dopravníky Klaas, se rozšiřuje výrobní plocha závodu v Aschebergu.

1978

Klaas vyvíjí svůj první hydraulický šikmý výtah s výsuvnou délkou 34 metrů, se kterým se velmi výrazně prosazuje na trhu.

1980

Novinka „Ziegelboy“ vyvinutá firmou Klaas přinesla na střechy opravdovou revoluci. Příslušenství vyrobené kompletně z hliníku znamená pro pokrývače méně namáhavého házení střešních tašek - šetří tedy nejen čas, ale i personál.

1990

Začátkem 90. let začal Ludger Klaas vyvíjet hliníkový jeřáb. Jeho myšlenka byla - rychlá a efektivní přeprava těžkých břemen na staveništi a řízení jeřábu s německým řidičským oprávněním 3. třídy.

1993

V tomto roce byl vyroben první mobilní hliníkový jeřáb, který znamená začátek nové éry v historii společnosti Klaas. Model, postavený na 7,5tunovém nákladním automobilu, má nosnost 500 kg. Jde o první autojeřáb Klaas.

1994

Hliníkový mobilní jeřáb, který byl představen před pouhým rokem, způsobil průlom na trhu.  Objednávky překračovali výrobní možnosti firmy a bylo potřeba expandovat. Vzhledem k tomu, že na stávajícím pozemku již nebyl prostor pro rozšíření, byla výroba hliníkových jeřábů přemístěna na protější stranu ulice Raiffeisenstrasse. Byla založena společnost Klaas Alu-Kranbau GmbH – Hliníkové jeřáby Klaas.

1999

Kromě haly na výrobu jeřábů byla postavena i montovací a dokončovací hala pro stavební dopravníky, šikmé výtahy. Ty jsou zde neustále vyvíjeny podle přání a potřeb zákazníků pro stále větší pohodlí, bezpečnost i spolehlivost.

2000

Společnost Iveco Magirus hledá partnera pro vývoj nové výškové techniky, záchranné a hasicí jednotky, pro hasičské vozy. Díky mnohaletým zkušenostem s konstrukcí hliníkových ramen je firma Klaas jasnou volbou. To je první krok do nového odvětví – hasičská technika.

V areálu firmy v Aschebergu je postavena cvičná věž pro hasiče.

2003

Po třech letech vývoje a konstrukce je vyvezen do Číny první hasičský vůz Mulitstar (tehdy ještě pod názvem Ocotpus). Toto celosvětově unikátní kombinované vozidlo lze použít jak pro hašení, tak pro záchranu osob.

2004

Prodej jeřábů je na vzestupu výrobní prostory v Aschebergu opouští mobilní jeřáb Klaas s pořadovým číslem 1000.

Vzhledem k vysoké poptávce po výrobcích Klaas v nových spolkových zemích se v roce 2004 otevírá pobočka ve městě Gera.

Děje se něco také v areálu společnosti v Aschebergu - rozšiřuje se stávající sklad vozidel a byl vybudován samostatný externí sklad příslušenství.

2005

Klaas vyvíjí nový hliníkový profil ramene na základě TS kolejnic. V důsledku toho může být dále snížena hmotnost ramene (výložnéku), ale zvyšuje se jeho stabilita a pevnost.

Založení společnosti Klaas Service- und Vertriebs GmbH, výkonným ředitelem se stává Georg Küter.

2007

V Aschebergu je vybudována nová servisní hala pro opravy a údržbu.

TS profil ramene se v praxi velmi osvědčil a nyní se používá také pro přívěsné jeřáby.

2008

5. dubna slaví firma Klaas 75 let své existence se stávajícími 115 zaměstnanci.

2009

Klaas rozšiřuje síť servisních center a otevírá pobočku v Tübingenu a Wittenbergu.

2010

Začátkem roku je prodán jeřáb Klaas s pořadovým číslem 2000.

Pro zákazníky ze severního Německa byla v Hamburku otevřena další pobočka zajišťující servis a pronájem jeřábů a další techniky.

Veřejnosti je představen nový výrobek z oblasti hasící technika - multifunkční záchranné vozidlo Klaas AluFiver.

2011

Vedení společnosti Klaas se rozhodlo postavit výrobní halu o rozloze 3000 m², další posílení výrobní kapacity Aschebergu.

2013

Rok nabitý událostmi: Společnost Klaas slaví 80 let od založení, vyrobení 3 000. jeřábu a také 20. výročí vyrobení prvního hliníkového jeřábu.

V Mnichově se také otevírá servisní centrum a půjčovna jeřábů a techniky Klaas. Kromě toho se pobočka v Tübingen stěhuje do nové servisní haly.

Používá se inovativní proces svařování - od nynějška se hliníkové výložníky vyrábějí svařováním třením, které dodává ramenům ještě větší pevnost a stabilitu.

Ve spolupráci s rakouskou firmou Empl se vyvíjí průmyslový hasičský vůz s teleskopickým kloubovým ramenem a vodním dělem.

2014

Na podzim je otevřena sedmá servisní pobočka s půjčovnou zdvihací techniky Klaas v Bad Nenndorfu u Hannoveru.

2015

Jako osmá je otevřena servisní pobočka u Norimberka.

Klaas dodává na trh další produkt: Na trh je uvedena vysokozdvižná pracovní plošina Theo25 s pracovní výškou 25 m.

2016

V květnu je dokončena nová kancelářská budova pro servis a distribuci.

Pět vozidel Klaas AluFiver  je vyrobeno a dodáno do vietnamské Hanoje.

Téměř současně jsou na trh uvedeny čtyři nové modely autojeřábů - tři z nich s hydraulicky teleskopickým sklopným výložníkem hrotem. S novými modely přichází pozměněné, dobře zapamatovatelné označování pro jeřáby Klaas.

2017

Je postaven první jeřáb Klaas s hybridním pohonem - K27-32 RH. Lze jej pohánět buď elektromotorem nebo spalovacím motorem vozidla.

Na trh přicházejí další dvě nová zařízení: pracovní plošina Theo20 s pracovní výškou 20m a mobilní jeřáb K850 RS – autojeřáb Klaas s výškou háku téměř 37 metrů.

Investice do lokality v Aschebergu -  staví se nový sklad. Budova vysoká 24,5 m umožňuje uskladnit až 180 tun hliníku - materiál pro přibližně 50 jeřábů.

V oblasti Kirchheimbolanden je získáno 3 300 m2 pozemku. Zde má vzniknout nové zastoupení Klaas pro oblast Rýn-Mohan / Rýn-Neckar

2018

Na veletrhu Dach + Holz v Kolíně nad Rýnem je představeno několik nově vyvíjených výrobků: hybridní jeřáb, dvojitý teleskopický sklápěcí výložník a prototyp přívěsného jeřábu s hydraulicky výsuvným sklápěcím výložníkem.

1. října se otevírá nová pobočka Rhein-Main / Rhein-Neckar v Kirchheimbolandenu.

V oblasti u Aschebergu je zakoupen pozemek o rozloze 12 700 m² a zahájena výstavba nové servisní haly. Po dokončení stavby zde budou umístěny prostory opravy, údržby a pronájmu jeřábů a zdvihací techniky Klaas.

Zaměstnáno je 25 nových kolegů a 6 učňů. Tři společnosti Klaas zaměstnávají na konci roku 278 lidí.